Muupperan perustajat löysivät yhteisen halun päästä tekemään jännittäviä projekteja, haastaa itsensä ja tarjota paikka kehittyä turvallisessa ympäristössä. Kuva yhdistyksen suunniteluseminaarista.

Toimihenkilöt

Timo Siltala, puheenjohtaja

Mari Ahonen, varapuheenjohtaja

Satu Pirnes, sihteeri

Janne Isoaho, rahastonhoitaja

Halu tehdä musiikkia yhdisti

Päätös yhdistyksen perustamisesta varmistui elokuisella purjehdusreissulla Keski-Suomessa. Upeassa säässä nautittiin kesän rippeistä, "ryhmäydyttiin" ja suunniteltiin tulevaa.

Yhdistyksen perustajat ovat tutustuneet Jyväskylän monipuolisen musiikkitarjonnan tiimellyksessä. Jyväskylän Oopperan Carmenin harjoitusten ja esitysten sekä myöhemmin JAMK:n Konttorioopperan myötä porukka tiivistyi. Aloimme suunnittelemaan ja toteuttamaan omia esiintymisiä.

Joulukuussa 2018 järjestimme joulukonsertin Kuokkalan kirkkoon, minne löysi mukavasti kuulijoita. Kuokkalan kirkossa pääsimme myös laulamaan Heinrich Schutzin Seitsemän sanaa ristillä -pienoispassion solisti- ja kuoro-osuudet jousiorkesterin säestäessä. Näistä innostuneena koimme, että tilausta konserteille ja produktioille löytyy sekä yleisön että esiintyjien keskuudessa, ja aloimme suunnittelemaan oopperayhdistyksen perustamista. Yhdistys perustettiin syksyllä 2019.

Muuppera täydentää alueen oopperakenttää ja piristää musiikkitarjontaa! Pyrimme jalkautumaan Jyväskylästä ja Muuramesta myös lähikuntiin vieden oopperaa, klassista musiikkia sekä kevyempääkin ohjelmistoa kaupunkikeskusten ulkopuolelle.

Yhdistyksen toimintasuunnitelma on laadittu syksyllä 2019 ja olemme muokanneet sitä vuosittain myös yleisöltä saatuja toiveita kuunnellen.

Toivotamme kaikki sydämellisesti tervetulleiksi tapahtumiimme!